torek, 2. november 2010

Podatkovni tipi

Vsaka spremenljivka pripada točno določenemu podatkovnemu tipu. Pred uporabo spremenljivke, moramo obvezno določiti njen tip. = spremenljivko deklariramo. Deklaracija spremenljivke zahteva da določimo: - njen tip, - njeno ime in - njeno začetno vrednost.
S tipom določimo katre vrednosti spremenljivka lahko zavzame. Tip določa operacije, ki jih lahko nad spremenljivko izvajamo. (t.j. katere operacije so dostopne/ dovoljene) .

8 OSNOVNIH PODATKOVNIH TIPOV:
Tipi za zela števila : bite, short, long, int
za realna števila: flout, double
za logične vrednosti: boolean
za znake: char

REALIZACIJA VHODNO-IZHODNIH OPERACIJ
Branje in izpis podatkov sta realizirana s pomočjo metod.
Izpis : System /* ime razreda */ . out /* ime objekta, ki mu metoda pripada * / . println (...) // kaj želimo izpisati

Metoda println izpiše podatke in skoči v novo vrstico. Print ravno tako izpiše podatke, a ostane v isti vrstici.

Branje: uporabili bomo razred BranjePodatkov. Vsebuje 3 metode:
- preberiInt() // za branje celih števil
- preberiDouble() // za branje realnih števil
- preberiString() // za branje nizov

Primer:

public class PloscinaZaporedje{

 public static void main (String[]args){
     double a=BranjePodatkov.preberiDouble();
     double b=BranjePodatkov.preberiDouble();
     double c=BranjePodatkov.preberiDouble();
     if (a+b>c && a+c>b && b+c>a) {
       double s=(a+b+c)/2;
       double p= Math.sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
       System.out.println(p);
     }
   }
}

Primer 2 : 
public class PloscinaIzbira {
   public static void main (String[]args){
     double a=BranjePodatkov.preberiDouble();
     double b=BranjePodatkov.preberiDouble();
     double c=BranjePodatkov.preberiDouble();
     if (a+b>c && a+c>b && b+c>a) {
       double s=(a+b+c)/2;
       double p= Math.sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
       System.out.println(p);
}
  else{
    System.out.println ("Napačni podatki");
    }
  }
}

Primer 3: Računanje 5-tih trikotnikov s stavkom do ... while
public class PloscinaDoWhile{
public static void main(String[] args){
int i=1;
do{
double a=BranjePodatkov.preberiDouble();
double b=BranjePodatkov.preberiDouble();
double c=BranjePodatkov.preberiDouble();
if (a+b>c && a+c>b && b+c>a){
double s=(a+b+c)/2;
double p=Math.sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
System.out.println(p);
}
else{
System.out.println("Napacni podatki");
}
i=i+1;
} while (i<=5);
}
}

Primer 4: S stavkom while

public class PloscinaWhile{
public static void main(String[] args){
int i=1;
while (i<=5){
double a=BranjePodatkov.preberiDouble();
double b=BranjePodatkov.preberiDouble();
 double c=BranjePodatkov.preberiDouble();
if (a+b>c && a+c>b && b+c>a){
double s=(a+b+c)/2;
double p=Math.sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
System.out.println(p);
}
else{
System.out.println("Napacni podatki");
}
i=i+1;

}
    }
}

Primer 5: s stavkom for
public class PloscinaFor{
  public static void main(String[] args){
for (int i=1; i<=5; i=i+1){ // krajši način je i++ ali ++1
double a=BranjePodatkov.preberiDouble();
double b=BranjePodatkov.preberiDouble();
    double c=BranjePodatkov.preberiDouble();
if (a+b>c && a+c>b && b+c>a){
double s=(a+b+c)/2;
double p=Math.sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
System.out.println(p);
}
else {
    System.out.println("Napacni podatki");
              }
}
}
}

Kadar število iteracij ni znano v naprej uporabimo stavka do ali do ... while, drugače uporabljamo stavek for. 




Ni komentarjev:

Objavite komentar

Tu lahko podate svoje mnenje.
Če ste zapis označili kot pomanjkljiv, povejte kaj bi dodali.