S tipom določimo katre vrednosti spremenljivka lahko zavzame. Tip določa operacije, ki jih lahko nad spremenljivko izvajamo. (t.j. katere operacije so dostopne/ dovoljene) .
8 OSNOVNIH PODATKOVNIH TIPOV:
Tipi za zela števila : bite, short, long, int
za realna števila: flout, double
za logične vrednosti: boolean
za znake: char
REALIZACIJA VHODNO-IZHODNIH OPERACIJ
Branje in izpis podatkov sta realizirana s pomočjo metod.
Izpis : System /* ime razreda */ . out /* ime objekta, ki mu metoda pripada * / . println (...) // kaj želimo izpisati
Metoda println izpiše podatke in skoči v novo vrstico. Print ravno tako izpiše podatke, a ostane v isti vrstici.
Branje: uporabili bomo razred BranjePodatkov. Vsebuje 3 metode:
- preberiInt() // za branje celih števil
- preberiDouble() // za branje realnih števil
- preberiString() // za branje nizov
Primer:
public class PloscinaZaporedje{
public static void main (String[]args){
double a=BranjePodatkov.preberiDouble();
double b=BranjePodatkov.preberiDouble();
double c=BranjePodatkov.preberiDouble();
if (a+b>c && a+c>b && b+c>a) {
double s=(a+b+c)/2;
double p= Math.sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
System.out.println(p);
}
}
}
Primer 2 :
public class PloscinaIzbira {
public static void main (String[]args){
double a=BranjePodatkov.preberiDouble();
double b=BranjePodatkov.preberiDouble();
double c=BranjePodatkov.preberiDouble();
if (a+b>c && a+c>b && b+c>a) {
double s=(a+b+c)/2;
double p= Math.sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
System.out.println(p);
}
else{
System.out.println ("Napačni podatki");
}
}
}
Primer 3: Računanje 5-tih trikotnikov s stavkom do ... while
public class PloscinaDoWhile{
public static void main(String[] args){
int i=1;
do{
double a=BranjePodatkov.preberiDouble();
double b=BranjePodatkov.preberiDouble();
double c=BranjePodatkov.preberiDouble();
if (a+b>c && a+c>b && b+c>a){
double s=(a+b+c)/2;
double p=Math.sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
System.out.println(p);
}
else{
System.out.println("Napacni podatki");
}
i=i+1;
} while (i<=5);
}
}
Primer 4: S stavkom while
public class PloscinaWhile{
public static void main(String[] args){
int i=1;
while (i<=5){
double a=BranjePodatkov.preberiDouble();
double b=BranjePodatkov.preberiDouble();
double c=BranjePodatkov.preberiDouble();
if (a+b>c && a+c>b && b+c>a){
double s=(a+b+c)/2;
double p=Math.sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
System.out.println(p);
}
else{
System.out.println("Napacni podatki");
}
i=i+1;
}
}
}
Primer 5: s stavkom for
public class PloscinaFor{
public static void main(String[] args){
for (int i=1; i<=5; i=i+1){ // krajši način je i++ ali ++1
double a=BranjePodatkov.preberiDouble();
double b=BranjePodatkov.preberiDouble();
double c=BranjePodatkov.preberiDouble();
if (a+b>c && a+c>b && b+c>a){
double s=(a+b+c)/2;
double p=Math.sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
System.out.println(p);
}
else {
System.out.println("Napacni podatki");
}
}
}
}
Kadar število iteracij ni znano v naprej uporabimo stavka do ali do ... while, drugače uporabljamo stavek for.
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Tu lahko podate svoje mnenje.
Če ste zapis označili kot pomanjkljiv, povejte kaj bi dodali.